Naucz się zachowywać ciągłość biznesową w sytuacjach kryzysowych.
Dowiedz się jak wykorzystać normę ISO 22301, aby zaprojektować i wdrożyć efektywny system, który przygotuje firmę na zagrożenia.
Przećwicz pod okiem trenera najważniejsze narzędzia, poznaj wskazówki, które pomogą firmie uniknąć kosztownych błędów.
Zdobądź certyfikat pożądany na rynku.
DLACZEGO WARTO?
  • Będziesz znać najważniejsze prawne i regulacyjne warunki ramowe oraz podstawowe metody i narzędzia niezbędne do budowy, monitorowania i doskonalenia Systemu Zarządzania Ciągłością Działania opartego na zasadach normy ISO 22301;

  • Nauczysz się oceniać skutki potencjalnej awarii w każdym z newralgicznych obszarów funkcjonowania firmy;

  • Poznasz sposoby ochrony i zapobiegania utracie istotnych aktywów firmy;

  • Dowiesz się jak ograniczyć zużycie zasobów niezbędnych do odzyskania już utraconych aktywów;

  • Zapoznasz się ze scenariuszami działań zapewniającymi skuteczne zarządzanie ryzykiem i ciągłość działań;

  • Zwiększysz kompetencje i uzyskasz certyfikat „Manager ciągłości działania wg ISO 22301″.

PROGRAM SZKOLENIA

Moduł I: Istota zarządzania ciągłością działania w kontekście organizacji, cele oraz potencjalne korzyści i koszty wdrożenia BCM

  • Wstęp

    • Identyfikacja potrzeb i oczekiwań uczestników.
  • Wprowadzenie do tematyki szkolenia

    • Czy jest konieczne zarządzanie ciągłością działania.
    • Ciągłość działania – prawda czy mit.
    • Norma ISO 22301.
  • Czy zarządzanie ciągłością działania jest trudne?

    • Aspekty ciągłości Twojej firmy.
    • Jeśli myślisz, że kryzys Cię ominie – jesteś w błędzie.
    • BCM (Business Continuity Management) – co to takiego?
    • Co możesz zyskać dzięki BCM – korzyści i koszty.
  • Elementy Systemu Zarządzania Ciągłością Działania wg ISO 22301

    • Podstawowe definicje ciągłości działania.
    • Model wymagań normy ISO 22301.
    • Podejście procesowe.

Moduł II: Etapy procesu zarządzania ciągłością działania zgodnie z cyklem PDCA

  • Etapy procesu zarządzania ciągłością działania zgodnie z cyklem PDCA (PLANUJ, DZIAŁAJ, WERYFIKUJ, POPRAW)

  • Kontekst organizacji

    • Określenie kontekstu organizacji.
    • Określenie wymagań zainteresowanych stron.
    • Określenie i dokumentowanie zakresu BCM.
    • Monitorowanie zmian kontekstu i wymagań interesariuszy.
  • Przywództwo

    • Odpowiedzialność w zakresie przywództwa.
    • Określenie ról i odpowiedzialności w BCM.
  • Planowanie

    • Jak planować system BCM.
    • Określenie i zasady nadzoru nad realizacją celów BCM.
  • Budowanie i utrzymanie Systemu Zarządzania Ciągłością Działania z uwzględnieniem umów outsourcingowych

    • Outsourcing w kontekście Systemu Zarządzania Ciągłością Działania
  • Wsparcie

    • Wymagania dotyczące zasobów.
    • BCM a kompetencje i świadomość pracowników oraz osób wykonujących prace pod nadzorem organizacji.
  • Funkcjonowanie

    • Zasady nadzorowania i sterowania systemem BCM
  • Ocena

    • Co należy mierzyć i monitorować
  • Doskonalenie

    • Działania korygujące.
    • Korzyści z ciągłego doskonalenia Systemu Zarządzania Ciągłością Działania.
  • Polityka i procedury BCM

    • Zasady opracowania polityki BCM.
    • Wymagania dotyczące dokumentacji.

Moduł III: Analiza wpływu na biznes (BIA – Business Impact Analysis) i szacowanie ryzyka (RA) , przykładowe analizy, zagrożenia i podatności

  • Analiza wpływu na biznes (BIA – Business Impact Analysis) i szacowanie ryzyka (RA)

    • Analiza wpływu na biznes – praktyczne podejście.
    • Powołanie zespołu odpowiedzialnego za BIA.
    • Podstawowe wskaźniki związane z analizą BIA.
    • Techniki zbierania i analizowania danych.
    • Warsztaty.
    • Na czym polega podejście oparte na ryzyku i szansach.
    • Ocena ryzyka.
    • Opcje postępowania z ryzykiem.
    • Zabezpieczenia chroniące przed ryzykiem w BCM.
    • Warsztaty.

Moduł IV: Strategia zachowania ciągłości działania oraz budowanie planów

  • Strategia zachowania ciągłości działania i jej utrzymanie

    • Podejście strategiczne BCM.
    • Zagadnienia związane z personelem.
    • Wybór strategii – kryteria.
    • Utrzymanie BCM.
    • Podejście do testowania i monitorowania.
    • Przeglądy BCM.
    • Warsztaty.
  • Budowanie planów ciągłości działania

    • Kategorie działań.
    • Incydent – oś czasu.
    • Plan Zarządzania Incydentami (IMP).
    • Plan Ciągłości Działania (BCP).
    • Testy, utrzymywanie i przeglądy.
    • Korzyści z testowania.
    • Ocena skuteczności i wyciąganie wniosków.

Moduł V: Audytowanie systemu BCM

  • Audytowanie systemu BCM wg normy ISO 22301

    • Korzyści z prowadzenia audytów BCM.
    • Audyt BCM jako narzędzie zarządcze.
    • Cele, zakres, kryteria audytu BCM.
    • Planowanie, przeprowadzenie, dokumentowanie wyników wg ISO 19011:2018.
    • Działania po audycie – doskonalenie BCM.

Moduł VI: Podsumowanie szkolenia i egzamin

  • PODSUMOWANIE SZKOLENIA

    Ocena skuteczności

  • EGZAMIN

    Egzamin trwa godzinę i składa się z dwóch części: testu jednokrotnego wyboru oraz części opisowej, podczas której należy zastosować rekomendację normy oraz narzędzia.

PRZEĆWICZ NIEZBĘDNE NARZĘDZIA W PRAKTYCE

Podczas szkolenia, poza zrozumieniem modelu opartego na normie ISO 22301, przećwiczysz praktycznie wybrane narzędzia przydatne przy analizie wpływu na biznes i szacowaniu ryzyka. Trener podpowie Ci, odwołując się do doświadczenia, jakich błędów unikać oraz na co zwrócić uwagę, gdy będziesz robił analizę i opracowywał scenariusze przygotowujące Twoją firmę na taki rozwój sytuacji, który mógłby zagrozić jej funkcjonowaniu

W cenie szkolenia:

Imienny certyfikat potwierdzający Twoje umiejętności

Materiały szkoleniowe

Wsparcie trenera po szkoleniu

Poczęstunek oraz lunch

  • 16 godzin szkolenia - 2 dni

  • 80% czasu ćwiczenia, case study, dyskusje

  • 20% czasu mini-wykłady

Prezent:

Zapisując się na szkolenie otrzymasz od nas dostęp do nagrania ponad 90 minutowego webinaru „Ryzyko – spełnij wymagania nowej normy ISO 9001:2015 i ISO 1400:2015”

To świetne wprowadzenie do tematu zarządzania ryzykiem pozwoli Ci zapoznać się z naszym podejściem. W nagraniu znajdziesz też wskazówki jak spełnić wymagania norm ISO 9001 i ISO 14001 pod kątem analizy i szacowania ryzyka.

Dlaczego my?
  • Nasze szkolenia nastawione są na rozwój praktycznych umiejętności oraz wykorzystanie nowych kompetencji w praktyce i biznesie.

  • Preferujemy prowadzenie zajęć w formie warsztatowej dla grup do 12 osób. 80% czasu naszych szkoleń to ćwiczenia, case studies oraz dyskusje moderowane.

  • Trenerzy CIS to praktycy z doświadczeniem wdrożeniowym i audytorskim w tematyce, której dotyczy dane szkolenie. Doceniani są za praktyczne podejście, dawanie przestrzeni do wymiany doświadczeń oraz umiejętność przekazywania wiedzy w sposób efektywny i ciekawy.

  • Jesteśmy przedstawicielstwem międzynarodowej jednostki certyfikacyjnej i szkoleniowej. To wbrew pozorom ma spore znaczenie. Masz dzięki temu pewność, że każde szkolenie oparte jest na rzetelnych informacjach, a certyfikaty rozpoznawalne niemal na całym świecie.

CO MÓWIĄ UCZESTNICY SZKOLEŃ?

Terminy / Cena szkolenia* (2 dni/16 h)

  • 03 – 04 grudnia 2020 r., Warszawa | 1500 zł netto

Cena szkolenia brutto (po doliczeniu 23% podatku VAT) wynosi: 1845 zł

* W przypadku okazania stosownego oświadczenia o całkowitym finansowaniu usługi ze środków publicznych do podanej ceny nie zostanie doliczony 23% podatek VAT.

CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:

  1. Przeprowadzenie szkolenia.
  2. Materiały szkoleniowe w formie drukowanej.
  3. Przerwy kawowe i drobne poczęstunki.
  4. Ciepły posiłek w ciągu dnia.
  5. Opłatę za egzamin i wydanie certyfikatu.

NOCLEGI: opłata za nocleg nie jest wliczona w cenę szkolenia, możemy jednak pomóc w rezerwacji hotelu.

INTERESUJE CIĘ TO SZKOLENIE?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Odpowiemy na pytania i pomożemy załatwić wszystkie formalności.




BARBARA WRÓBLEWSKA

Specjalistka ds. szkoleń i certyfikacji CIS

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat szkolenia? Napisz lub zadzwoń.

Tel: +48 32 216 26 40
Kom: 516 687 791
E-mail: office.pl@cis-cert.com