Podczas szkolenia, poza zrozumieniem modelu opartego na normie ISO 22301, przećwiczysz praktycznie wybrane narzędzia przydatne przy analizie wpływu na biznes i szacowaniu ryzyka. Trener podpowie Ci, odwołując się do doświadczenia, jakich błędów unikać oraz na co zwrócić uwagę, gdy będziesz robił analizę i opracowywał scenariusze przygotowujące Twoją firmę na taki rozwój sytuacji, który mógłby zagrozić jej funkcjonowaniu.
Będziesz znać najważniejsze prawne i regulacyjne warunki ramowe oraz podstawowe metody i narzędzia niezbędne do budowy, monitorowania i doskonalenia Systemu Zarządzania Ciągłością Działania opartego na zasadach normy ISO 22301.
Nauczysz się oceniać skutki potencjalnej awarii w każdym z newralgicznych obszarów funkcjonowania firmy.
Poznasz sposoby ochrony i zapobiegania utracie istotnych aktywów firmy.
Dowiesz się, jak ograniczyć zużycie zasobów niezbędnych do odzyskania już utraconych aktywów.
Zapoznasz się ze scenariuszami działań zapewniającymi skuteczne zarządzanie ryzykiem i ciągłość działań.
Zwiększysz kompetencje i uzyskasz certyfikat „Manager ciągłości działania wg ISO 22301″.
Moduł I: Istota zarządzania ciągłością działania w kontekście organizacji, cele oraz potencjalne korzyści i koszty wdrożenia BCM
Wstęp
- Identyfikacja potrzeb i oczekiwań uczestników
Wprowadzenie do tematyki szkolenia
- Czy jest konieczne zarządzanie ciągłością działania
- Ciągłość działania – prawda czy mit
- Norma ISO 22301
Czy zarządzanie ciągłością działania jest trudne?
- Aspekty ciągłości Twojej firmy
- Jeśli myślisz, że kryzys Cię ominie – jesteś w błędzie
- BCM (Business Continuity Management) – co to takiego?
- Co możesz zyskać dzięki BCM – korzyści i koszty
Elementy Systemu Zarządzania Ciągłością Działania wg ISO 22301
- Podstawowe definicje ciągłości działania
- Model wymagań normy ISO 22301
- Podejście procesowe
Moduł II: Etapy procesu zarządzania ciągłością działania zgodnie z cyklem PDCA
Etapy procesu zarządzania ciągłością działania zgodnie z cyklem PDCA (PLANUJ, DZIAŁAJ, WERYFIKUJ, POPRAW)
Kontekst organizacji
- Określenie kontekstu organizacji
- Określenie wymagań zainteresowanych stron
- Określenie i dokumentowanie zakresu BCM
- Monitorowanie zmian kontekstu i wymagań interesariuszy
Przywództwo
- Odpowiedzialność w zakresie przywództwa
- Określenie ról i odpowiedzialności w BCM
Planowanie
- Jak planować system BCM
- Określenie i zasady nadzoru nad realizacją celów BCM
Budowanie i utrzymanie Systemu Zarządzania Ciągłością Działania z uwzględnieniem umów outsourcingowych
- Outsourcing w kontekście Systemu Zarządzania Ciągłością Działania
Wsparcie
- Wymagania dotyczące zasobów
- BCM a kompetencje i świadomość pracowników oraz osób wykonujących prace pod nadzorem organizacji
Funkcjonowanie
- Zasady nadzorowania i sterowania systemem BCM
Ocena
- Co należy mierzyć i monitorować
Doskonalenie
- Działania korygujące
- Korzyści z ciągłego doskonalenia Systemu Zarządzania Ciągłością Działania
Polityka i procedury BCM
- Zasady opracowania polityki BCM
- Wymagania dotyczące dokumentacji
Moduł III: Analiza wpływu na biznes (BIA – Business Impact Analysis) i szacowanie ryzyka (RA), przykładowe analizy, zagrożenia i podatności
Analiza wpływu na biznes (BIA – Business Impact Analysis) i szacowanie ryzyka (RA)
- Analiza wpływu na biznes – praktyczne podejście
- Powołanie zespołu odpowiedzialnego za BIA
- Podstawowe wskaźniki związane z analizą BIA
- Techniki zbierania i analizowania danych
- Warsztaty
- Na czym polega podejście oparte na ryzyku i szansach
- Ocena ryzyka
- Opcje postępowania z ryzykiem
- Zabezpieczenia chroniące przed ryzykiem w BCM
- Warsztaty
Moduł IV: Strategia zachowania ciągłości działania oraz budowanie planów
Strategia zachowania ciągłości działania i jej utrzymanie
- Podejście strategiczne BCM
- Zagadnienia związane z personelem
- Wybór strategii – kryteria
- Utrzymanie BCM
- Podejście do testowania i monitorowania
- Przeglądy BCM
- Warsztaty
Budowanie planów ciągłości działania
- Kategorie działań
- Incydent – oś czasu
- Plan Zarządzania Incydentami (IMP)
- Plan Ciągłości Działania (BCP)
- Testy, utrzymywanie i przeglądy
- Korzyści z testowania
- Ocena skuteczności i wyciąganie wniosków
- Kategorie działań
Moduł V: Auditowanie systemu BCM
Audytowanie systemu BCM wg normy ISO 22301
- Korzyści z prowadzenia auditów BCM
- Audit BCM jako narzędzie zarządcze
- Cele, zakres, kryteria auditu BCM
- Planowanie, przeprowadzenie, dokumentowanie wyników wg ISO 19011:2018
- Działania po audicie – doskonalenie BCM
Moduł VI: Podsumowanie szkolenia i egzamin
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
Ocena skuteczności
EGZAMIN
Egzamin trwa godzinę i składa się z dwóch części: testu jednokrotnego wyboru oraz części opisowej, podczas której należy zastosować rekomendację normy oraz narzędzia.
Imienny certyfikat potwierdzający Twoje umiejętności
Materiały szkoleniowe
Wsparcie trenera po szkoleniu
Poczęstunek oraz lunch
16 godzin szkolenia - 2 dni
80% czasu ćwiczenia, case study, dyskusje
20% czasu mini-wykłady
Zapisując się na szkolenie, otrzymasz od nas dostęp do 45-minutowego webinaru „Zarządzanie ryzykiem w biznesie – czyli ISO 31000 w praktyce” zorganizowanego przez naszą „siostrzaną” jednostkę – Quality Austria-Polska.
To świetne wprowadzenie do tematu zarządzania ryzykiem pozwoli Ci zapoznać się z naszym podejściem.
Nasze szkolenia nastawione są na rozwój praktycznych umiejętności oraz wykorzystanie nowych kompetencji w praktyce i biznesie.
Preferujemy prowadzenie zajęć w formie warsztatowej dla grup do 12 osób. 80% czasu naszych szkoleń to ćwiczenia, case studies oraz dyskusje moderowane.
Trenerzy CIS to praktycy z doświadczeniem wdrożeniowym i auditorskim w tematyce, której dotyczy dane szkolenie. Doceniani są za praktyczne podejście, dawanie przestrzeni do wymiany doświadczeń oraz umiejętność przekazywania wiedzy w sposób efektywny i ciekawy.
Jesteśmy przedstawicielstwem międzynarodowej jednostki certyfikującej i szkoleniowej. To wbrew pozorom ma spore znaczenie. Masz dzięki temu pewność, że każde szkolenie oparte jest na rzetelnych informacjach, a certyfikaty rozpoznawalne niemal na całym świecie.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
BPH Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A.
Polski Komitet Normalizacyjny
IT SOLUTION e-advance
ISO time
Terminy / Cena szkolenia* (2 dni / 16 h)
- 27 – 08.02.2025 r., szkolenie online | 1790 zł netto
- 10 – 11.04.2025 r., szkolenie online | 1790 zł netto
- 08 – 09.05.2025 r., szkolenie online | 1790 zł netto
- 08 – 09.05.2025 r., Warszawa | 1990 zł netto
Cena szkolenia brutto (po doliczeniu 23% podatku VAT) wynosi: szkolenie online: 2201,70 zł, szkolenie stacjonarne – 2447,70 zł.
* W przypadku okazania stosownego oświadczenia o całkowitym finansowaniu usługi ze środków publicznych do podanej ceny nie zostanie doliczony 23% podatek VAT.
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:
- Przeprowadzenie szkolenia.
- Materiały szkoleniowe w formie drukowanej lub pdf.
- Przerwy kawowe i drobne poczęstunki (stacjonarne).
- Ciepły posiłek w ciągu dnia (stacjonarne).
- Opłatę za egzamin i wydanie certyfikatu.
NOCLEGI (stacjonarne): opłata za nocleg nie jest wliczona w cenę szkolenia, możemy jednak pomóc w rezerwacji hotelu.
INTERESUJE CIĘ TO SZKOLENIE?
Odpowiemy na pytania i pomożemy załatwić wszystkie formalności.

BARBARA WRÓBLEWSKA
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat szkolenia? Napisz lub zadzwoń.