Naucz się zachowywać ciągłość biznesową w sytuacjach kryzysowych
Dowiedz się, jak wykorzystać normę ISO 22301, aby zaprojektować i wdrożyć efektywny system, który przygotuje firmę na zagrożenia
Przećwicz pod okiem trenera najważniejsze narzędzia, poznaj wskazówki, które pomogą firmie uniknąć kosztownych błędów
Zdobądź certyfikat pożądany na rynku
DLACZEGO WARTO?
  • Będziesz znać najważniejsze prawne i regulacyjne warunki ramowe oraz podstawowe metody i narzędzia niezbędne do budowy, monitorowania i doskonalenia Systemu Zarządzania Ciągłością Działania opartego na zasadach normy ISO 22301.

  • Nauczysz się oceniać skutki potencjalnej awarii w każdym z newralgicznych obszarów funkcjonowania firmy.

  • Poznasz sposoby ochrony i zapobiegania utracie istotnych aktywów firmy.

  • Dowiesz się, jak ograniczyć zużycie zasobów niezbędnych do odzyskania już utraconych aktywów.

  • Zapoznasz się ze scenariuszami działań zapewniającymi skuteczne zarządzanie ryzykiem i ciągłość działań.

  • Zwiększysz kompetencje i uzyskasz certyfikat „Manager ciągłości działania wg ISO 22301″.

PROGRAM SZKOLENIA

Moduł I: Istota zarządzania ciągłością działania w kontekście organizacji, cele oraz potencjalne korzyści i koszty wdrożenia BCM

  • Wstęp

    • Identyfikacja potrzeb i oczekiwań uczestników
  • Wprowadzenie do tematyki szkolenia

    • Czy jest konieczne zarządzanie ciągłością działania
    • Ciągłość działania – prawda czy mit
    • Norma ISO 22301
  • Czy zarządzanie ciągłością działania jest trudne?

    • Aspekty ciągłości Twojej firmy
    • Jeśli myślisz, że kryzys Cię ominie – jesteś w błędzie
    • BCM (Business Continuity Management) – co to takiego?
    • Co możesz zyskać dzięki BCM – korzyści i koszty
  • Elementy Systemu Zarządzania Ciągłością Działania wg ISO 22301

    • Podstawowe definicje ciągłości działania
    • Model wymagań normy ISO 22301
    • Podejście procesowe

Moduł II: Etapy procesu zarządzania ciągłością działania zgodnie z cyklem PDCA

  • Etapy procesu zarządzania ciągłością działania zgodnie z cyklem PDCA (PLANUJ, DZIAŁAJ, WERYFIKUJ, POPRAW)

  • Kontekst organizacji

    • Określenie kontekstu organizacji
    • Określenie wymagań zainteresowanych stron
    • Określenie i dokumentowanie zakresu BCM
    • Monitorowanie zmian kontekstu i wymagań interesariuszy
  • Przywództwo

    • Odpowiedzialność w zakresie przywództwa
    • Określenie ról i odpowiedzialności w BCM
  • Planowanie

    • Jak planować system BCM
    • Określenie i zasady nadzoru nad realizacją celów BCM
  • Budowanie i utrzymanie Systemu Zarządzania Ciągłością Działania z uwzględnieniem umów outsourcingowych

    • Outsourcing w kontekście Systemu Zarządzania Ciągłością Działania
  • Wsparcie

    • Wymagania dotyczące zasobów
    • BCM a kompetencje i świadomość pracowników oraz osób wykonujących prace pod nadzorem organizacji
  • Funkcjonowanie

    • Zasady nadzorowania i sterowania systemem BCM
  • Ocena

    • Co należy mierzyć i monitorować
  • Doskonalenie

    • Działania korygujące
    • Korzyści z ciągłego doskonalenia Systemu Zarządzania Ciągłością Działania
  • Polityka i procedury BCM

    • Zasady opracowania polityki BCM
    • Wymagania dotyczące dokumentacji

Moduł III: Analiza wpływu na biznes (BIA – Business Impact Analysis) i szacowanie ryzyka (RA), przykładowe analizy, zagrożenia i podatności

  • Analiza wpływu na biznes (BIA – Business Impact Analysis) i szacowanie ryzyka (RA)

    • Analiza wpływu na biznes – praktyczne podejście
    • Powołanie zespołu odpowiedzialnego za BIA
    • Podstawowe wskaźniki związane z analizą BIA
    • Techniki zbierania i analizowania danych
    • Warsztaty
    • Na czym polega podejście oparte na ryzyku i szansach
    • Ocena ryzyka
    • Opcje postępowania z ryzykiem
    • Zabezpieczenia chroniące przed ryzykiem w BCM
    • Warsztaty

Moduł IV: Strategia zachowania ciągłości działania oraz budowanie planów

  • Strategia zachowania ciągłości działania i jej utrzymanie

    • Podejście strategiczne BCM
    • Zagadnienia związane z personelem
    • Wybór strategii – kryteria
    • Utrzymanie BCM
    • Podejście do testowania i monitorowania
    • Przeglądy BCM
    • Warsztaty
  • Budowanie planów ciągłości działania

    • Kategorie działań
    • Incydent – oś czasu
    • Plan Zarządzania Incydentami (IMP)
    • Plan Ciągłości Działania (BCP)
    • Testy, utrzymywanie i przeglądy
    • Korzyści z testowania
    • Ocena skuteczności i wyciąganie wniosków

Moduł V: Auditowanie systemu BCM

  • Audytowanie systemu BCM wg normy ISO 22301

    • Korzyści z prowadzenia auditów BCM
    • Audit BCM jako narzędzie zarządcze
    • Cele, zakres, kryteria auditu BCM
    • Planowanie, przeprowadzenie, dokumentowanie wyników wg ISO 19011:2018
    • Działania po audicie – doskonalenie BCM

Moduł VI: Podsumowanie szkolenia i egzamin

  • PODSUMOWANIE SZKOLENIA

    Ocena skuteczności

  • EGZAMIN

    Egzamin trwa godzinę i składa się z dwóch części: testu jednokrotnego wyboru oraz części opisowej, podczas której należy zastosować rekomendację normy oraz narzędzia.

PRZEĆWICZ NIEZBĘDNE NARZĘDZIA W PRAKTYCE

Podczas szkolenia, poza zrozumieniem modelu opartego na normie ISO 22301, przećwiczysz praktycznie wybrane narzędzia przydatne przy analizie wpływu na biznes i szacowaniu ryzyka. Trener podpowie Ci, odwołując się do doświadczenia, jakich błędów unikać oraz na co zwrócić uwagę, gdy będziesz robił analizę i opracowywał scenariusze przygotowujące Twoją firmę na taki rozwój sytuacji, który mógłby zagrozić jej funkcjonowaniu.

W cenie szkolenia:

Imienny certyfikat potwierdzający Twoje umiejętności

Materiały szkoleniowe

Wsparcie trenera po szkoleniu

Poczęstunek oraz lunch

  • 16 godzin szkolenia - 2 dni

  • 80% czasu ćwiczenia, case study, dyskusje

  • 20% czasu mini-wykłady

Prezent:

Zapisując się na szkolenie, otrzymasz od nas dostęp do 45-minutowego webinaru „Zarządzanie ryzykiem w biznesie – czyli ISO 31000 w praktyce” zorganizowanego przez naszą „siostrzaną” jednostkę – Quality Austria-Polska

To świetne wprowadzenie do tematu zarządzania ryzykiem pozwoli Ci zapoznać się z naszym podejściem.

Dlaczego my?
  • Nasze szkolenia nastawione są na rozwój praktycznych umiejętności oraz wykorzystanie nowych kompetencji w praktyce i biznesie.

  • Preferujemy prowadzenie zajęć w formie warsztatowej dla grup do 12 osób. 80% czasu naszych szkoleń to ćwiczenia, case studies oraz dyskusje moderowane.

  • Trenerzy CIS to praktycy z doświadczeniem wdrożeniowym i auditorskim w tematyce, której dotyczy dane szkolenie. Doceniani są za praktyczne podejście, dawanie przestrzeni do wymiany doświadczeń oraz umiejętność przekazywania wiedzy w sposób efektywny i ciekawy.

  • Jesteśmy przedstawicielstwem międzynarodowej jednostki certyfikującej i szkoleniowej. To wbrew pozorom ma spore znaczenie. Masz dzięki temu pewność, że każde szkolenie oparte jest na rzetelnych informacjach, a certyfikaty rozpoznawalne niemal na całym świecie.

CO MÓWIĄ UCZESTNICY SZKOLEŃ?

Terminy / Cena szkolenia* (2 dni / 16 h)

  • 08 – 09.02.2024 r., szkolenie on-line | 1590 zł netto
  • 11 – 12.04.2024 r., szkolenie on-line | 1590 zł netto
  • 11 – 12.04.2024 r., Warszawa | 1790 zł netto

Cena szkolenia brutto (po doliczeniu 23% podatku VAT) wynosi: szkolenie online w grudniu 2023 – 1709,70 zł., szkolenie online w 2024 r. – 1955,70 zł, szkolenie stacjonarne – 2201,70 zł.

* W przypadku okazania stosownego oświadczenia o całkowitym finansowaniu usługi ze środków publicznych do podanej ceny nie zostanie doliczony 23% podatek VAT.

CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:

  1. Przeprowadzenie szkolenia.
  2. Materiały szkoleniowe w formie drukowanej lub pdf.
  3. Przerwy kawowe i drobne poczęstunki (stacjonarne).
  4. Ciepły posiłek w ciągu dnia (stacjonarne).
  5. Opłatę za egzamin i wydanie certyfikatu.

NOCLEGI (stacjonarne): opłata za nocleg nie jest wliczona w cenę szkolenia, możemy jednak pomóc w rezerwacji hotelu.

INTERESUJE CIĘ TO SZKOLENIE?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Odpowiemy na pytania i pomożemy załatwić wszystkie formalności.




    BARBARA WRÓBLEWSKA

    Koordynator ds. Certyfikacji i Szkoleń

    Chcesz dowiedzieć się więcej na temat szkolenia? Napisz lub zadzwoń.

    Tel. +48 32 216 26 40
    Kom. 516 687 791
    E-mail: barbara.wroblewska@cis-cert.com.pl